גרביים לתינוקות

התפתחות התינוק בגיל חמישה חודשים

התינוק שלכם כבר בן חמישה חודשים – הייתם מאמינים? בשלב הזה, הקורדינציה של הבייבי משתפרת מאוד והשרירים שלו מתחזקים. תוכלו להבחין שהוא חוקר יותר את העולם שמסביבו ועירני למה שמתרחש. תינוק בן חמישה חודשים מסוגל להעביר חפצים מיד אחת לשנייה, כך שאם למשל תביאו לו לאחוז כובע לתינוקות הוא יעביר את הגרביים בין הידיים שלו. בנוסף, התינוק יכול לתפוס את כף הרגל שלו ולהכניס אותה לפה.

אם עד כה התינוק הצליח להתהפך רק מהבטן לגב, בגיל חמישה חודשים תינוקות רבים מתהפכים גם מהגב לבטן. בנוסף, הם מתחילים לזחול על ציר לשני הצדדים – זוהי הקדמה לזחילה שעוד תגיע בהמשך!

כאשר תאכלו מול התינוק שלכם, תבחינו שהוא מביע עניין באוכל ומתבונן במה שיש לכם בצלחת. בעוד חודש התינוק כבר יהיה בשל לנסות טעימות של מאכלים מוצקים לראשונה בחייו.

התפתחות נוספת שמתרחשת בגיל חמישה חודשים היא היכולת של התינוק להבחין בצבעים בולטים. אז הציגו בפניו צעצועים, כובע לתינוקות או כל חפץ אחר צבעוני.

קולות וצלילים

בגיל חמישה חודשים התקשורת של התינוק משתפרת פלאים. הוא מסוגל להשמיע קולות וצלילים בעוצמות משתנות. כמחצית מהתינוקות בגיל הזה משמיעים הברה יחידה כמו “דא”, “בא” או “אה”. אבל הם עדיין לא יכולים לחבר מילים עם משמעות. התינוק שלכם יביע את הרגשות שלו באופן ברור, ויצחק בקול רם כשהוא שמח. נסו להצחיק אותו – חבשו לו כובע לתינוקות, העמידו אותו מול המראה ועשו יחד פרצופים. כשתעזבו את החדר, הבייבי שלכם צפוי לבכות. כשתחזרו הוא ינופף בידיו לעברכם ויקבל אתכם בחיוך רחב.

שינה


בשלב זה מרבית התינוקות מסוגלים לישון שנת לילה רצופה. חשוב להקפיד על שגרת יום ועל טקס שינה. כך התינוק יצליח להירדם בקלות רבה יותר. לצד שנת הלילה, תינוק בן חמישה חודשים זקוק לשתי תנומות במהלך היום: בבוקר ובצהריים. חשוב לשים לב לסימני העייפות, כמו פיהוק, שפשוף עיניים, משיכת האוזן או בכי. כשמופיעים הסימנים האלו, יש להשכיב את התינוק לישון ולא להמתין שיהיה מותש.

 

לקריאה נוספת על התפתחות התינוק בגיל 5 חודשים לחץ כאן 

אהבתם? שתפו את הפוסט!